Cпецпроекти

З/п $1000+ і відрядження на Майорці. День із життя консультанта Oriflame


Що ви знаєте про консультанта Oriflame? Можливо, це дівчина, яка пише вам в соцмережах з надією те, що ви прийдете на її майстер-клас? Жінка з торбинкою, в якій кілька каталогів і цілий пакунок продукції за плечима? Чи сусідка, яка щоразу заходить нібито на чай, а сама кличе приєднуватися до її команди? Ми, наприклад, уявляли приблизно так. Проте не так склалося, як гадалося. Редакція bit.ua вирішила перевірити, як у 2019-му році впізнати консультанта з косметики.

27 вересня компанія Oriflame провела щорічний Банкет  Директорів – урочисте нагородження консультантів, які здобули кваліфікацію директора і вище. Ми побували на заході та поспілкувались із одним з директорів шведського б’юті-бренду.

Наш герой – Вітас Абилгазінов. Ми розмовляли в автівці, поки їхали на відкриття балу. За чотири  роки Вітас здобув кілька кваліфікацій у косметичній компанії, заробив півтора мільйона гривень, відвідав 6 країн за рахунок компанії-партнера, придбав квартиру в новобудові у Києві, отримав авто від Оріфлейм і повністю змінив своє життя. Отже, як досягти успіху в мережевому маркетингу в одній з провідних компаній світу, відвідувати тусовки та світські заходи  і при цьому працювати з будь-якого куточка земної кулі? Розповідає Вітас.

Перші кроки

Я навчався на третьому курсі юридичного. Варіантів для студента було небагато, а заробити собі на кишенькові хотілося. Бабуся і мама познайомили мене з директором компанії Oriflame, і я вирішив спробувати себе в мережевому маркетингу. Але особливо нічого не вдалося, оскільки на той момент компанії бракувало системності, та й не знайшлося наставника, який зміг би мене скоординувати та надати справжнє бачення цього бізнесу.

Чому не склалося

Мережа – це не продажі. На жаль чи на щастя, наставник, до якого я вперше потрапив, не зміг дати мені інструменти для роботи. А я не вмів ставити правильні запитання. Все, що було, – це рейди в парках, чіпляння до людей з пропозицією пройти в офіс, щоб я провів презентацію чи майстер-клас. Це реально справляло враження, ніби ми із «секти Оріфлейм». Ми навіть збиралися в «молодіжні команди» і підходили до кремезних чоловіків у метро, просили проанкетуватися, відповівши на 5 нескладних питань, а потім тікали. Проте цей досвід мені став у нагоді для того, щоб вміло брати холодні контакти, зав’язувати розмову. Робота зводилася до двох дій, які мені не подобалися. А – сам купуй за каталогом і потім якомога більше продавай, Б – тягни людей на презентації, де будуть розповідати про продукт. Це було нормально для 1997–98 років, а в 2011 році такий варіант уже не працював.

Я полишив спроби займатися цим бізнесом. Віддав свій номер мамі, щоб вона могла робити на нього замовлення, а сам пішов працювати юристом.

Друга спроба

До 2013 року я спокійно працював юристом. Потім відбувся Майдан, курс валют почав змінюватись, і зарплата впала з 600 доларів до 200. Нас лишилося троє в штаті замість шести. Ми працювали за двох, а отримували втричі менше. Довелося піти з посади і шукати щось інше. І тоді стався переломний момент. Олексій Севрук, один з ТОП-лідерів Оріфлейм, шукав елітний будинок для своєї сім’ї в передмісті Києва. На той час він вже отримав від компанії премію півмільйона доларів. Ми інколи спілкувалися, і це мене надихнуло.

Я бачив, як він живе, бачив акти виконаних робіт і розумів, що 30 000 доларів на місяць – це реальний чек цієї людини. Якось ми їхали в його авто і я запитав: «Що такого Ви робите, що в мене тоді не вийшло?» Він відповів, що багато партнерів Оріфлейму вже перейшли в інтернет. Я захотів повернутися назад, Олексій мене підтримав. Я повернувся на свій старий номер, який залишив мамі. Так ми почали знову працювати.

Кейси

Протягом 2013–2014 років я імітував буремну діяльність. Щось намагався робити, проводив якісь презентації через скайп, але це все була тільки імітація активної роботи. Ключовим моментом зростання стала середина 2014 року, коли мій наставник познайомив мене з Володимиром Литвинюком – моїм партнером і конкурентом водночас. Володимир працював із сайтами, це була його перевага. Я – ідейний лідер, мені легко комунікувати з людьми, складати тексти, презентації, проводити навчання і вебінари. Після розмови з Володимиром у нас народилася колаборація. 

Ми вирішили створити свій сайт, де можна було б працювати з командою. На цьому сайті – все, що стосується навчання в межах компанії, і вся ця інформація доступна тільки для партнерів нашої команди. Отже, перше – ми об’єднали зусилля і розподілили обов’язки. Друге – почали виконувати значну кількість дій та підвищувати ефективність роботи.

Якби не було інтернету, я думаю, що не пішов би в цей бізнес вдруге. Я сам за натурою інтроверт, тому мені складно постійно наживо говорити з новими людьми. Інтернет дає можливість давати максимум інформації, лишатися по той бік монітору і водночас бути максимально продуктивним.

Про продажі в переходах

Інколи я все ще бачу людей, які стоять із сумками в переході і продають нашу продукцію. Це категорично заборонено, адже косметика має зберігатися в певних умовах: температура, відсутність сонячного випромінювання тощо. Ми намагаємося боротися з горе-працівниками, сваримо їх за непрофесійний підхід. Проте інколи такі персонажі все ще трапляються.

Реакція оточення

Більшість друзів та знайомих відреагувала нейтрально. Позитивно не зреагував ніхто, крім мами. Батько взагалі не знав, що я повернувся в Оріфлейм доти, поки я не відкрив свою кваліфікацію і не почав заробляти на цьому бізнесі.

Моя кума, Марина Ліннік, мама в декреті, повірила у цей бізнес, коли я закрив кваліфікацію «Золотий директор», і вирішила спробувати свої сили в ньому. Згодом до неї приєднався її чоловік. За 3 роки співпраці з Оріфлейм пара придбала квартиру у новобудові у передмісті Києва та побувала на 4 конференціях у 6 країнах світу за рахунок компанії. Заробіток Марини, наприклад, складає на місяць від 14 000 грн., а премії від компанії вона отримує номіналом від $1 000 до $2 000.

А ось Андрій Качура, «сапфіровий директор» з Миколаєва, прийшов до мене в команду, коли я тільки-но починав. У минулому він їздив на заробітки за кордон, потім близько 5 років працював торговим представником та супервайзером в одній великій фірмі з виробництва шоколадних батончиків. Коли він ознайомився з маркетинг-планом компанії і дізнався про кваліфікацію та поїздку до Шарм Ель Шейх за рахунок компанії, вирішив стартувати. За 3 роки він заробив преміями собі на новенький KIA Sportage та побував у 7 країнах світу разом з Оріфлейм. Наразі його заробіток стартує від 20 000 гривень на місяць, не враховуючи премій від компанії розміром від $1 000 до $4 000.

Про саркастичні зауваження щодо професії консультанта в б’юті-сфері

Є стереотип, що консультант – це людина, яка ходить з набором тестерів, впарює продукцію в переходах, стукає людям у двері будинків та офісів. Для мене консультант – це та людина, яка вміє компетентно проконсультувати. Безумовно, я користуюся продукцією компанії і знаю її характеристики. Якщо чогось я не знаю, то йду в чат у Телеграмі, де присутні 800–850 партнерів з моєї організації. Переважно це дівчата, які апріорі краще знаються на косметиці. Я ставлю питання, яке мене цікавить, і швидко отримую на нього відповідь. Для мене консультант Оріфлейм – це та людина, яка вміє надати інформацію про можливості компанії.

Неважливо, чим ти займаєшся, головне – щоб це було законно, рентабельно і прозоро. Якщо ці три фактори присутні, на все інше по барабану. До речі, якщо переглянути статистику, то більшість косметичних компаній заснували саме чоловіки.

Розпорядок дня

На самому початку я витрачав на роботу 10–15 годин, адже ми «ставили систему» для того, щоб новачкам у нашій справі нині було легше, ніж нам. Графік мій був такий: 4 години зранку я працював у рекламному агентстві на своїй старій роботі, яка мене на той час годувала. 3–4 години йшло на зустрічі в скайпі, переговори по телефону і в соцмережах, презентації і вебінари. І ще 4 години – на те, щоб «поставити систему».

Тепер все налагоджено і новим партнерам не потрібно заглиблюватися в технічні моменти, адже за 3–4 місяці ми налагодили систему повністю.

Через 7–8 місяців мого активного перебування в Оріфлеймі, я покинув роботу в контекстній рекламі і почав присвячувати увесь свій робочий час тільки власному бізнесу. Це сталося після того, як я отримав кваліфікацію директора.

Наразі я прокидаюся приблизно о 9–10 годині (не люблю рано вставати). Далі – холодний душ, сніданок і перегляд пошти та соцмереж. На пошту можуть приходити заявки про реєстрацію, за цим треба стежити. Далі – рекрутинг. Наприклад, в соцмережах. Поспілкувалися, провели переговори, зідзвонилися. Далі – обід, традиційна кава і знову рекрутинг. Відтак – вечеря і вебінари з онлайн-трансляцією, які я проводжу для нових та чинних партнерів. Розбір фокусів, акцій, стратегій та плану робіт. Ввечері після 9 я люблю вийти на стадіон та позайматися спортом або сідаю в машину і їду містом – це мене розслабляє. На сьогодні я щомісяця заробляю від 30 000 гривень та не планую на цьому зупинятися.

Що необхідно знати новачкам?

Перше – це налаштувати свої профілі у соцмережах. Для того, щоб з тобою хотіли мати справу, важливо відповідати своєму статусу. Тому перший крок – вести правильно свої сторінки. Мати достойні знімки, бажано – студійні (без килимів на фоні), бути цікавим, активним, компетентним. Цьому навчає консультант. Друге – знати принципи мережевого бізнесу, постійно розвиватися у своїй сфері. Третє – бути активним. На щастя, для всього цього нами вже розроблені стратегії, тому якщо ця сфера – те, що тобі подобається, вникнути буде нескладно.

Важливий нюанс

Мережевий бізнес – це робота не тільки на продажі з клієнтами і отримання відсотків з товарообігу. Це постійний розвиток компанії за рахунок запрошення нових партнерів, комунікації і розвитку знань у сфері обраного бізнесу.

Година пройшла непомітно. Час закінчився, і ми вийшли назустріч публіці: дівчата – у вечірніх сукнях, чоловіки– у смокінгу. Навколо – фаєри, каруселі, запальна музика і welcome-drink. Далі – арена шоу, аніматори, гімнасти і нагородження директорів, що пройшли кваліфікацію. Кожен досягнув успіху у своєму бізнесі. Ми уявляли себе на сцені, пили шампанське і слухали запальну музику. Вітас сказав, що це – тільки початок.

01/15
#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь
 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: