Cпецпроекти

Тренд на здоров’я. Як міленіали відмовляються від шкідливих звичок та змінюють світ?


Міленіали – перше покоління людей, які не уявляють життя без цифрових технологій. «Мережеве покоління» купує через смартфон, охоче витрачає гроші на благодійність і захист довкілля, надає перевагу здоровому харчуванню і не поспішає ні з нащадками, ні зі спадкоємцями.

Для різних країн початок відліку «покоління Y» залежить від політичних і соціальних умов. У США міленіалами вважаються люди, які народилися в 1981–2000 роках, у пострадянських країнах – в 1985–2000-х. Точних часових меж немає, але це покоління об’єднує не стільки вік, скільки цінності.

За даними Бюро перепису населення США, в 2014 році міленіали стали найчисельнішим поколінням за всю історію країни. Понад 83 мільйони проти 75 мільйонів представників післявоєнного покоління «бебібумерів». Міленіалів більше, і якщо змінюються вони – змінюється світ.

Що відрізняє міленіалів від представників інших поколінь і чому вони здатні зробити революцію навіть у консервативних сферах, розбираємося.

Вбивці майонезу

«Millennials are killing X» (впишіть потрібний товар, послугу або явище замість X) – цей вислів останнім часом став справжнім мемом. Серед численних жертв «покоління Y» – класична освіта, робочий день з дев’ятої до п’ятої, мотоцикли, діаманти, майонез, солодка газована вода, ювелірні прикраси, секс і навіть дзвінок у двері.

Міленіали «вбивають» (або вже вбили) такі сфери, як кіно, бо вважають, що краще дивитися серіали вдома. І це ще не все: криза демократії, дестабілізація банківської сфери (41% американських міленіалів не має рахунків у банках) та вбивство американської мрії – міленіалів звинувачують у всьому.

Звички «покоління Y», на яке сьогодні припадає понад 35% ринку споживачів, помітно позначилися на багатьох сферах життя. Прагнення міленіалів якомога менше «наслідити» на планеті спонукає до відмови від пластику, хутра та скорочення споживання м’яса. І великому бізнесу нічого не залишається, як підтримати ці ініціативи. Наприклад, у 2018 році компанія Chanel відмовилася від використання натурального хутра та шкіри екзотичних тварин. А гігантський мас-маркет H&M запустив безстрокову кампанію зі збору речей для переробки та вторинного використання.

Для «покоління Y» важливо мати стільки коштів, скільки потрібно для задоволення потреб. Міленіали охочіше витрачають гроші на подорожі, ніж на дорогі автомобілі, і замість придбання житла віддають перевагу оренді.

Тренд на помірність

Міленіали все частіше роблять усвідомлений та зважений вибір: не фаст-фуд, а здорова їжа, не пластик, а папір, не шкідливі звички, а помірне споживання.

Роблять це не заради гонитви за трендами, а для поліпшення здоров’я. Міленіали зростали за часів, коли ожиріння досягло рекордного рівня, тому докладають зусиль для боротьби з ним не тільки фізичними навантаженнями, а й змінами в раціоні харчування. 40% міленіалів переходять на рослинну дієту, понад 70% тренуються мінімум раз на тиждень.

Серед найпопулярніших авторів YouTube є ті, хто розповідає глядачам про психічне здоров’я. Наприклад, Джон Грін розповідає про свою боротьбу з тривожним неврозом, а Марк Едвард Фішбач (Markiplier) бореться зі стереотипами про людей, які страждають депресією і біполярним розладом.

Без похмілля у Вегасі

Покоління Y важко назвати тверезниками, але його представники споживають міцні напої помірно. Замість міцного алкоголю вони зупиняються на келиху вина, замість божевільної вечірки обирають посиденьки в ресторані або барі. Похмілля не в тренді – міленіали намагаються мінімізувати наслідки споживання алкоголю.

Паління – також непопулярна звичка. У розвинених країнах все рідше можна зустріти курця з «покоління Y». Ті, хто не може або не хоче відмовитися, використовують альтернативні продукти. Вони значно знижують вплив токсичних компонентів тютюнового диму.

Щодо залежності розвивається здоровий тренд: люди все менше зацікавлені «підхопити» нездорову звичку. А вже залежні борються та відмовляються від неї або ж зменшують шкоду для здоров’я.

Аудіоповідомлення замість зустрічі IRL

Міленіали намагаються «діджиталізувати» своє життя: останні моделі телефонів, фітнес-трекери, бездротові навушники, смарт-годинник є частиною їхнього повсякденного життя. Фактично покоління Y – двигун прогресу в усіх індустріях, навіть найбільш консервативних.

Міленіали вчать головного: відкривати для себе нове. Вони не вбивають індустрії, а реформують їх: замість готівки – PayPass, замість нервового підрахунку калорій – додаток, замість дзвінків – аудіо- і відеоповідомлення, замість сигарети – бездимна альтернатива, замість гедонізму – помірне споживання. І так до повного оновлення світу, задаючи тон наступним поколінням.

 

 

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь
 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: